Menu

Trening autogenny

27 marca 2018 - Zdrowie
Trening autogenny

Interesujesz się ciekawymi i innowacyjnymi technikami relaksacyjnymi? Ciekawią Cie wszelkie tematy związane ze zmianą świadomości? Zastanawiasz się w jaki sposób doprowadzić swój umysł i ciało w stan równowagi i odprężenia? Ciekawi Cie na czym polegają ćwiczenia fizyczne, mające na celu medytację i hipnozę? Jeżeli tak to ten tekst powstał właśnie dla osób takich jak Ty. Serdecznie zapraszamy Cię do lektury tego tekstu!

Trening autogenny- na czym to polega?

Trening autogenny, czyli tak zwany trening Schultza to ćwiczenia opracowane i wymyślone w latach trzydziestych dwudziestego wieku przez niemieckiego psychiatrę. Trening nazywany jest autogennym, ponieważ ćwiczący sam ma wpływ na własny układ nerwowy. Jest on podzielony na sześć następujących faz: uczucie ciężaru, uczucie ciepła, regulacja pracy serca, regulacja swobodnego oddychania, uczucie ciepła w splocie słonecznym oraz uczucie chłodu na czole. Przez pierwsze dwa tygodnie trenuje się jednak jedynie pierwszą fazę, następnie po upływie 14 dni dokłada się kolejne. Czas pozostawiania w jednej fazie powinien wynosić 5 minut, tak by całość trwała pół godziny. Jest to trening, który jest szczególnie polecany osobom z nerwicą, nadpobudliwością oraz zwiększonym tętnem oraz ciśnieniem krwi. Reguluje on także i poprawia system naturalnej obronności naszego organizmu, dzięki czemu jest zdecydowanie mniejsza szansa na zachorowanie na grypę lub inną infekcję. Żeby jednak efekty były widoczne, należy stosować trening autogenny przez minimum 12 tygodni, czyli przez aż 3 miesiące. Jak go wykonywać? Wystarczy usiąść na podłodze w cichym pomieszczeniu, i przy zamkniętych oczach wydawać sobie w myślach polecenia- na przykład uczucia ciepła.